Timo Vikström aloittaa RT:n puheenjohtajana

Rakennusteollisuus RT:n hallituksen puheenjohtajaksi valittiin liiton syyskokouksessa Kreate-konsernin toimitusjohtaja Timo Vikström. Kaksivuotinen puheenjohtajakausi alkaa vuoden 2023 alussa.

Timo Vikströmillä on yli 30 vuoden kokemus rakennusalalta, pääosin infrarakentamisesta. Pörssilistatun Kreaten toimitusjohtaja hän on ollut vuodesta 2017 lähtien. Sitä ennen hän on työskennellyt useissa eri rooleissa muun muassa Destialla ja Lemminkäisellä. Koulutukseltaan hän on insinööri, Ylempi AMK ja Executive MBA.

Vikström on toiminut RT:n hallituksen varapuheenjohtajana vuodet 2019–2022 ja Infra ry:n hallituksen jäsenenä vuodesta 2018 alkaen. Hänellä on myös luottamustehtäviä eri yritysten hallituksissa.

Infrataustaisena ammattilaisena Vikström pyrkii nostamaan infrarakentamisen asemaa ja tuomaan esiin sen monipuolisuutta. Yhtä tärkeänä hän pitää yhteistyötä ja kaikkien rakentamisen klusterin osapuolten huomioimista, ketään unohtamatta.

”Haluan nähdä itseni helposti lähestyttävänä ja yhteistyökykyisenä toimijana. Meillä Rakennusteollisuudessa on aina ovet auki niin jäsenillemme kuin kaikille niille yhteistyötahoille, joiden kanssa rakennamme strategian mukaisesti hyvää yhdessä”, Vikström tiivistää.

RT:n ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Ruduksen toimitusjohtaja Mikko Vasama ja toiseksi varapuheenjohtajaksi NHK Rakennuksen toimitusjohtaja Jukka-Pekka Soila.

RT sai hallituksensa johtoon avoimuuden puolestapuhujan, jonka käteen istuu niin kiikarit, lumilapio kuin lätkämailakin. Lue Timo Vikströmin haastattelu!

RT:n hallituksen kokoonpano vuonna 2023 on seuraava:

Toimitusjohtaja Timo Vikström, Kreate Oyj
Toimitusjohtaja Mikko Vasama, Rudus Oy *)
Toimitusjohtaja Jukka-Pekka Soila, NHK Rakennus Oy
Toimitusjohtaja Jari Airola, Paroc Oy Ab *)
Toimitusjohtaja Kaj Hemming, Ab Bröderna Hemming Veljekset Hemming Oy *)
Toimitusjohtaja Ilkka Hentinen, Insinöörityö Hentinen Oy *)
Toimitusjohtaja Juha Korkiamäki, Hartela-yhtiöt Oy *)
Toimitusjohtaja Jari Mikkonen, Dahl Suomi Oy *)
Toimitusjohtaja Mika Nikula, Maskun Talotekniikkatiimi Oy
Toimitusjohtaja Harri Saarinen, Katman Oy *)
Toimitusjohtaja Harri Savolainen, Lujatalo Oy *)
Toimitusjohtaja Tuomas Särkilahti, Skanska Oy *)
Hallituksen puheenjohtaja Jussi Tuohino, Arctic Infra Oy, Ramago Oy ja JT Service Oy

*) uusi jäsen hallituksessa

Valinnat tehtiin RT:n edustajiston syyskokouksessa 1.12.2022 Helsingissä.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Rakennusteollisuus RT:n viestintäjohtaja Merja Vuoripuro, puh. 040 587 2642