Rakennusteollisuus Raksapodin kumppanina kakkoskaudella

Raksapodissa starttasi maaliskuun alussa kuuden jakson mittainen yhteistyö Rakennusteollisuus RT:n kanssa. Jaksojen teemoina ovat, miten reklamoida fiksusti, jos jotain menee pieleen, mistä erottaa luotettavan rakentajan hämäräfirmasta, mitä pientalohankkeeseen ryhtyessä kannattaa ottaa huomioon sekä minkä vuoksi kunnat ovat paljon vartijoina myös rakentamisessa.

Mikko Merelä (kuvassa vasemmalla) ja Jarkko Nyman podcast-studiossa Pintaurakoitsijat ry:n toimitusjohtajan Jukka Koiviston (keskellä) kanssa.

Rakennusalan pienyrittäjät Mikko Merelä ja Jarkko Nyman luotsaavat Raksapodia, jossa käyvät rentoa jutusteltua rakentamisesta ja remontoinnista. Asiaa aiheesta ja aiheen vierestä julkaistaan sekä podcasteina Spotifyssa että videoina Youtubessa.

Suosituksi nousseessa Raksapodissa julkaistiin ensimmäisellä kaudella viime vuonna kaikkiaan 19 jaksoa. Miehet tekevät podia harrastuksenaan asioista, jotka näyttävät kiinnostavan paitsi heitä itseään myös suurta joukkoa rakentamisesta kiinnostuneita kuluttajia ja rakennusalan toimijoita.

Merelä on timpuri, joka pyörittää nykyisin Timpurilta talo oy -nimistä yritystä. Oman talon rakentamisprojekti sai aikanaan Merelän lähtemään ensin someen Timpurille talo -blogin pitäjäksi ja sittemmin myös rakennusalan yrittäjäksi.

Nyman puolestaan on remonttiyrittäjä Laaturemontti Nyman oy:ssä. Nymanilla on remppahommien lisäksi salattu elämä. Hän on ammattinäyttelijä ja muusikko, joka on esiintynyt muun muassa Salkkareissa usean vuoden ajan.

Raksapodin kakkoskaudella on mukana yhteistyökumppaneita ja näiden vierailevia puhujia. RT lähti mukaan kuudella jaksolla, joissa käsitellään monien kuulijoiden toivomia aiheita. Puhujat ovat RT:n omia asiantuntijoita ja jäsenyritysten edustajia.

RT:n jaksojen julkaisuajankohdat, aiheet ja puhujavieraat

• 2.3. Reklamaatiot (jakso 24), Jukka Koivisto, lakimies, toimitusjohtaja, Pintaurakoitsijat ry
  • 9.3. Taloprojektin suunnittelu (25), Ville Pakarinen, DEN Finland oy/Pientaloteollisuus PTT ry
  • 16.3. Taloprojektin budjetointi ja aikataulutus (26), Atte Kämäräinen, Kastelli-talot oy/PTT